Lidl ma pomysł na oszczędności. Nie chodzi o skrócenie godzin otwarcia
W czasie ogromnych wzrostów rachunków za energię, pomysłu na oszczędności szukają m.in. sieci handlowe. Kilka dni temu informowaliśmy, że Netto Polska zapowiedziała, że od listopada skróci o godzinę czas pracy swoich sklepów. – Wiąże się to z wcześniejszym zamknięciem bądź z późniejszym otwarciem, w zależności od sklepu i dotyczy tych placówek, w których ruch w godzinach porannych bądź wieczornych jest mniejszy – poinformowała portal wiadomoscihandlowe.pl Patrycja Kamińska, PR manager w polskim oddziale Netto.
Lidl nie idzie w ślady Netto
Netto Polska to pierwsza duża sieć handlowa w naszym kraju, która zdecydowała się na skrócenie godzin otwarcia w związku z kryzysem energetycznym (wcześniej czas pracy skrócił Kaufland, sieć zaznacza jednak, że z innych powodów). Czy na podobny krok zdecydują się teraz inne sieci? Jak na razie nie będzie to Lidl Polska. – W tym momencie nasze sklepy działają w standardowych godzinach otwarcia – mówi w rozmowie z Business Insider Polska Aleksandra Robaszkiewicz, która jest odpowiedzialna za komunikację w Lidl Polska.
Sieć ma inny pomysł na oszczędzanie. Chodzi o redukcję zużycia energii poprzez zmniejszenie natężenia oświetlenia lub jego wyłączanie. – Prowadzimy obecnie analizy oraz testy w redukcji zużycia energii poprzez zmniejszenie natężenia oświetlenia lub jego wyłączanie. Nasze wszystkie działania prowadzimy po to, aby w dalszym ciągu móc oferować klientom wysokiej jakości produkty w niskiej, atrakcyjnej cenie – podkreśla Robaszkiewicz.
Przedstawicielka Lidl Polska zwraca uwagę, że sieć stawia też na ekologiczne rozwiązania, które mają przynieść konkretne oszczędności. – W obiektach Lidl Polska stosujemy ekologiczne rozwiązania, takie jak odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, wykorzystywany w celu ogrzewania obiektu, rekuperację, pełne energooszczędne oświetlenie LED – zarówno wewnątrz obiektu, jak i na parkingu, wraz ze sterowaniem oświetleniem mającym na celu optymalizację jego zużycia – mówi Robaszkiewicz.
– Flagowym projektem, stosowanym powszechnie od wielu lat są pompy ciepła jako odnawialne źródło energii. Wszystkie nowo wybudowane sklepy Lidl Polska posiadają instalację fotowoltaiczną, a dodatkowo jest ona instalowana w istniejących już placówkach – dodaje.